Únorová AdParáda: Vítězí špinavé nádobí od DDB

I když nám koronavirus nedovolil navštívit studio, a doručit vám tak naši reklamní hitparádu v podobě, na kterou jste zvyklí, rozhodli jsme se, že vás hlady trpět nenecháme. Deset nejlepších reklam měsíce února, o jejichž pořadí rozhodli členové Art Directors Clubu, vám tak přinášíme alespoň v textové podobě. 

10. Zaraguza: Orion

Na začátek tady máme jednu sladkou tečku dle společného receptu Zaraguzy a Orionu. V novém televizním spotu značka komunikuje celé portfolio čokoládových tyčinek a lidem připomíná, aby při koupi nezapomínali na členy své rodiny. Spot režíroval Štěpán Zálešák, produkci zajišťovali Nomad films. Nejvyšší známkou 6 ohodnotil tuto práci Richard Stiebitz: “Jestli je insight, že pamlsek kupuju sobě a mám na něj takovou chuť, že na ostatní zapomínám, je to tam.”

9. Isobar: Krušovice

Agentura Isobar dostala chuť na čepovanou krušovickou klasiku, navázala proto na nadlinkovou komunikaci Je to na tobě, tak vybírej královsky od agentury DDB Prague. Ve čtveřici online spotů, které režíroval Prokop Motl, rozvíjí koncept královské volby.  O tom, zdali nechali pivní nápady dostatečně uležet jsme nechali rozhodnout naše porotce. U Kláry Palmer se kampaň setkala s nepochopením: “Já to hlavně vůbec nechápu. Kdo jsou ti “oni”? Proč by po mně měli něco chtít?” Richard Stiebitz k tomu dodává: “Hele dobrý, jen je to zase hrozně popisné a není tam překvapení. Ale chápu, že na něj není v instastory čas.”

8. Mark BBDO: E.On

Mark BBDO pokračuje v konceptu, kde E.ON vystupuje jako správný dodavatel energií v kontrastu s jeho přesným opakem “běžným dodavatelem”, který je reprezentován call centrem a Marthou Issovou v hlavní roli. Režie se ujal Tomáše Bařina. Tato práce nejvíce osvítila Honzu Marcinka, který si chválí “dlouhodobou práci s formátem call centra” a dodává: “Člověk hned ví, že jde o E.ON, i když většinu spotu zabírá "běžný dodavatel energií."

7. TRIAD Advertising: Gambrinus

Pivovar Gambrinus udělal produkci a distribuci piva v PET obalech “pápá”. V kampani, která měla upozornit na toto udržitelné gesto, však značka použila jiné citoslovce – “cink”. Na pomoc s cinkáním byla přizvána agentura Triad Advertising, která ho adaptovala do všech mediálních formátu. Jak líbezně zněl zvuk skla našim porotcům? Jana Bauerová spot chválí, ale řeší zásadní dilema: “Oproti jiným spotům od Gambrinusu to považuju za posun k lepšímu. Zajímalo by mě jediné: vážně cílovka, co si kupuje Gambrinus řeší ekologii?” Martin Svetlík zato nešetří chválou: “Super sound design, cinká to fakt pěkně. Pobavila i social exekuce s posilovnou. Celkově teda dobrý.”

6. Studio by Creative Dock: NN pojišťovna

Obyčejní hrdinové jsou mezi námi. A také v kampani na životní pojištění od NN. Tváří hlavního spotu se stal triatlonista Pavel Podešva. V online prostředí se dále objevují inspirativní příběhy Blanky Poštulkové, majitelky Tvarůžkové cukrárny, a pořadatele cestovatelských filmů Dana Hály. Na tvorbě kampaně se podílelo Studio by Creative Dock spolu s produkční společností Punk Film. Režijní taktovky se chopil Pavel Nosek. A jak moc heroický výkon podali samotní tvůrci? Martin Svetlík hodnotí sedmičkou a říká, že “autentický příběhy jsou vždycky dobrá volba, když s nima umíte pracovat. A kromě prvních deseti vteřin se to tady povedlo.” Richard Stiebitz a Honza Marcinek mají oba pocit, že “tohle za_vámi_stání viděli minulý rok u České spořitelny.” No, zvažte sami.

5. Brain One: Modrá Pyramida

Sehnat vlastní bydlení je v dnešní době pořádné drama. To si myslí nejenom Modrá Pyramida, ale i agentura Brain One, která připravila pro tutéž značku poutavou kampaň založenou na telenovelovém kýči, nad kterým by si radostí mohla oči vykoukat i samotná Esmeralda. Estetika soap opery však zaujala i Honzu Marcinka: “Retro-sitcomová forma hezky vynikne mezi ostatními značkami a krásně to pracuje s insightem.” Richard Stiebitz se dobře pobavil, ale měl i drobné výtky: “Hele dobrý, jen mi připadá ta konstrukce s dramatem dost popisná. Ale ne, že bych se nebavil.” 

4. Saatchi & Saatchi: Jarní kampaň pro T-Mobile

Bramborovou medaili si tentokrát odnáší již tradiční spojení společných chutí Saatchi & Saatchi a T-Mobile. Operátor se v jarní kampaní připomíná s neomezenými daty v mobilu a zdůrazňuje svobodu, kterou tím přináší svým zákazníkům. Spotem nás provází malá tanečnice a písnička Don’t Stop Me Now od Queen. Produkci zajistil Bistro Films a spot režírovala Jasmina Blažević. Spot nejvíce zahrál u Martina Svetlíka, pro kterého je to “obrovskej skok dopředu oproti tomu, co T-Mobile dělal poslední dobou.” Ale nejen on, ale i Klára Palmer a Jana Baureová se však pozastavují nad tím, že “už to někde bylo” a vzpomínají jistou reklamu od John Lewis. “Ale co už někde nebylo, že jo”, uzavírá s pomyslným úsměvem Martin Svetlík.

3. DDB Prague: McDelivery - gaming

Pro pařmeny, gamery a další lidi, kteří svět ovládají výhradně pomocí tlačítek na klávesnici a joysticku, připravila agentura DDB vlastní odnož kampaně pro dovážkovou službu značky McDonald’s. Jana Bauerová při hodnocení vypila lektvar chvály a aktivovala amulet zvědavosti: “Další pěkně odvedené řemeslo pro Mekáč! Kdyby ty portály byly ze skutečných her, věřím, že by to bylo ještě o pár levlů jinde, ale i tak je to moc povedený. Chápu, že získat práva je asi utopie. Ještě by mě zajímalo, kde se to objeví.” Zato na Honzu Marcinka někdo použil zaklínadlo zmatenosti: “Gameři asi pochopí. Já se přiznám, že mně trochu trvalo, než jsem pochopil pointu.”  

2. ADC Czech Republic: ADC Awards 2020

O přípravu každoroční kampaně pro komunikaci udílení “Louskáčků” se mezi kreativci svádí lité boje. Tentokrát si toto sousto pro sebe ukousli Klára Palmer, Ivan Soukup, Boogie Films a Creative Embassy a společnými silami vyslali do světa kampaň s headlinem “Make your ego bigger”. Vizuály nafotil Pavel Hejný ve spolupráci s Rado Šaptovićem. Že po získání “Louskáčka” naroste ego nejednoho kreativce potvrzuje Honza Marcinek i Richard Stiebitz: “Hele dobrý. Ego je v soutěži vždycky cítit, tak se za něj nestyďme!” Slávek Zajíc hodnotí osmičkou a přidává jeden věcný komentář: “Chybí lepší vazba obrazu a střihu na hudbu.”

1. DDB Prague: McDelivery

Agentura DDB Prague připravila sérii kreativních vizuálů, které propagují rozvozovou službu McDelivery. Haldy použitého nádobí zde nápadně připomínají oblíbené produkty značky McDonald’s. Kampaň v našich porotcích vzbudila chuť na šťavnatvou konstruktivní kritiku i sladká slova chvály. Malý předkrm připravil Milan Vlasák: “Je skvělé shlédnout vyprávění, kde jediný text je název brandu.” Se slovy chvály přismahnul i Martin Svetlik: “Nejsem velkej fanoušek konceptu 'věci, co vypadaj jako hranolky nebo burger, ale nejsou, protože je to ve skutečnosti chytrá reklama na něco jinýho od mekáče'. Ale tohle je milý a čistě udělaný.” Sladkou-kyselou tečku za tímto kreativním obědem dává Klára Palmer: “Je to povedený. Jen škoda, že je to festivalovka, jak vyšitá.” 

Takže tolik pořadí únorové AdParády - a pokud vám chybí hlasy komického dua Přibyl Karas, můžete si je pustit aspoň z archivu, určitě je tam něco, co jste ještě neslyšeli!

Soundcloud: https://soundcloud.com/adckitchen
Spotify: https://spoti.fi/2PjpeJd
Apple Podcasts: https://apple.co/2ORIpuL

Takže odběr, ju?