30. ročník ADC Czech Creative Awards bude až v roce 2023

BUDE TO FAKT VELKÝ. PROBABLY.

30. ročník ADC Czech Creative Awards bude až příští rok, ceny se vrací na jarní termín

Jubilejní třicáté udělování cen pro nejkreativnější české reklamy se bude konat až na jaře 2023. Po dvou ročnících přeložených kvůli koronaviru na podzim se totiž organizátoři rozhodli vrátit předávání zpět na tradiční jarní termín. Příští Louskáčci tedy budou opět uděleni za práce vzniklé během jednoho a půl roku.

Pro posunutí zpět na jaro bylo podle Davida Sudy, předsedy ADC Czech Republic, hned několik důvodů: “Je několik důvodů, proč to tak udělat. Jedním z nich byla problematická časová návaznost na ADC*E Awards, kde posunem na původní termín zajistíme českým vítězům víc času na registraci. No a získat půlroku navíc na organizace 30. ročníku se určitě hodí.” 

K dalším důvodům pak Suda zařadil problematickou organizaci zasedání poroty i samotného předávání během začínající podzimní vlny koronaviru, i čistě organizační problémy, kdy při přípravách na podzimní termín se ADC i přihlašující agentury musely kromě obvyklého stresu navíc vypořádávat i s letními dovolenými.

Přestože to znamená, že v kalendářním roce 2022 se ADC Czech Creative Awards udělovat nebudou, organizátoři věří, že se výjimečně delší soutěžní období stejně jako loni projeví ve větší kvalitě a konkurenci přihlášek. 

18 měsíců mezi dvěma ročníky navíc ADC plánuje využít pro hlubší zamyšlení nad minulými ročníky a případné změny v soutěži, na které ve standardním kalendáři nezbývá čas.

“Určitě se chceme podívat na soutěžní kategorie, protože aktuálně se spousta té nejzajímavější reklamy odehrává v nových formátech a prostředích. Chceme také vyřešit některé technické věci ohledně přihlašování a hlavně chceme připravit celý třicátý ročník tak, aby skutečně bylo co slavit,” doplňuje David Suda s tím, že bližší informace sice bude ADC zveřejňovat průběžně, ale už teď je jasné, že to - slovy jeho předsedy - “Bude fakt velký. Probably.”


23. 1. 2022